De belangrijkste vraag die u zich moet stellen is: weten uw donateurs, uw vrijwilligers, uw begunstigden … dat u legaten nodig hebt om levens te veranderen?
Is het antwoord op die vraag ‘ja’? Geweldig! Die pot met goud, aan het eind van de regenboog, komt al wat dichterbij.
Weet u het niet zeker? Kijk naar alle stakeholders die u hebt en die u actief informeert. Check daarna met wie u niet communiceert over legaten. Breng waar nodig wijzigingen aan.
Niet iedereen weet dat een legaat een unieke kans biedt om anderen te helpen. Breng daar vandaag nog verandering in!
STAP 1: breng uw organisatie in kaart.
Wie zijn uw stakeholders? Vergeet niet: iedereen kan u een erfenis nalaten!
STAP 2: kies de groep waar u het eerst op wilt focussen.
Start met de donateurs die uw organisatie al een hele tijd steunen.
STAP 3: schrijf een legacy proposition uit.
Waar wil u het over hebben in uw communicatie rond legaten?
STAP 4: ontwerp materialen om te communiceren.
Verspreid uw boodschap onder uw donateurs, raad van bestuur, vrijwilligers, ... Bijvoorbeeld via: brochures, technische ondersteuning, e-mailcampagne, ...
STAP 5: stel iemand aan die alles opvolgt.
Mensen die hebben aangetoond dat ze u eventueel in hun testament willen opnemen, moet u in de watten leggen. Stewardship is het allerbelangrijkste deel van het proces.
Zo eenvoudig is het dus. Nog niet zeker van uw stuk? Wij helpen u graag bij het bedenken van uw strategie. Neem contact op met WILL. Want wat úw organisatie aan de wereld schenkt, schatten wij naar waarde.